שאלות נפוצות

מוצר הארוז באריזתו המקורית והסגורה, ניתן לאחסן במקרר, עד לתאריך התפוגה המצוין על גבי האריזה.
מוצר פסטרמה שאריזתו נפתחה, מומלץ לצרוך תוך שבוע ימים מיום הפתיחה.
גם לאחר הפתיחה, אנו ממליצים לשמור את המוצר בקופסא סגורה ונקייה, ולהשתדל לא להשאירו מחוץ למקרר.

אמנם הקפאת נקניקים מאפשרת להאריך באופן מוגבל את חיי המדף שלהם, אולם זה אינו מומלץ משום שבהקפאה ביתית, נוצרים גופי קרח קטנים, ולאחר ההפשרה מרקמו הטבעי של הנקניק נפגע והוא מקבל מרקם ספוגי. כמו כן עלולים לחוש שינוי בטעמו המיוחד של הנקניק.

כן, לעוף טוב יש מספר מוצרים טעימים ומזינים שאינם מכילים כלל גלוטן. המוצרים הם: נקניקים, נקניקיות, פסטרמות – כל המוצרים הם ללא גלוטן ומיוצרים בסביבה נקייה מגלוטן.

כמו כן, המוצרים הבאים אינם מכילים גלוטן אך מיוצרים בסמיכות לקווי הייצור המייצרים מוצרים עם גלוטן: נתח פילה אמיתי בתיבול ברביקיופילה פרגית בתיבול ברביקיונתחי פילה פרגית בתיבול ברביקיו.

קיימים שלושה אבות מזון עיקריים חיוניים לקיומינו: חלבון, פחמימות ושומן.
בעוד שהפחמימות והשומנים מהווים מקור לאספקת אנרגיה לגוף, תפקידו העיקרי של  החלבון בגוף הוא בנית רקמת השריר ותחזוקתה. החלבון דרוש לייצור אנזימים האחראיים על תהליכים רבים וחשובים בגוף, חיוני לגדילה והתפתחות תקינים וגם לבנייתה ותחזוקתה של מערכת החיסון. 
אבני הבניין המרכיבות את החלבון הן חומצות האמינו.ישנן חומצות אמינו שהגוף אינו יכול לייצר בעצמו ולכן הן נקראות חומצות אמינו חיוניות. הגוף חייב לקבל חומצות אמינו אלה מהמזון.

חלבון המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות  נקרא חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה, ונחשב חלבון איכותי.  חלבון כזה נמצא בעיקר במוצרי בשר ועוף.

כדי לגדול ולהתפתח כראוי, תזונת הילד צריכה להכיל את כל אבות המזון: חלבון, שומן ופחמימות, סיבים, ויטמינים ומינרלים. ילדים הניזונים מארוחות עשירות ומגוונות יקבלו את כל קצובת אבות המזון הדרושה לגדילה והתפתחות תקינה.

כדי לעודד את הילד לתזונה בריאה, מגוונת ומאוזנת ככל האפשר, חשוב להקנות לו הרגלים כבר מגיל צעיר וחשוב לזכור שאתם מהווים מודל עבור ילדיכם, הרגלי התזונה שלכם הם דוגמא עבורם.

  • על הילד לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום: בוקר, צהריים וערב, ועוד 2-3 ארוחות ביניים.
  • הקפידו שכל אחת מהארוחות העיקריות תכיל מנת ירקות (מבושלים או חיים), מנת פחמימות (לחם, אורז או קטניות) ומנת חלבון (ביצה, מוצרי חלב, בשר עוף, הודו או דג). בארוחות הביניים אפשר לכלול פירות או מוצרי חלב.
  • הגבילו את צריכת הממתקים לממתק אחד ליום, הימנעו ככל האפשר מלהציע להם שתייה מתוקה, פרט למיצי פירות טבעיים.
  • יש לחשוף את הילדים למגוון  מזונות כבר מגיל צעיר. ילד שייחשף לקשת רחבה של מאכלים, ייהנה מתזונה עשירה יותר.
  • מומלץ להנהיג ארוחה משפחתית אחת ביום.
  • כל הארוחות צריכות להיאכל ליד שולחן האוכל ולא מול הטלוויזיה או תוך כדי משחק.
  • לאורח חיים בריא, יש לעודד את הילדים לפעילות גופנית יומיומית.
  • כקינוח לארוחה הציעו פרי על פני מזונות מתוקים אחרים.

עוד על תזונה מאוזנת לילדים בפינת הבריאות שלנו.