צרו קשר

היתרונות התזונתיים של בשר הודו

היתרונות התזונתיים של בשר הודו

 

בשר ההודו עשיר בחלבון ומצד שני דל יחסית בשומן. יש בו מגוון ויטמינים ומינרלים הנחוצים לבריאות. אכילת מנת בשר הודו אדום, כ-100 גרם, תספק לילד בגילאי 9-13 כ70% מקצובת החלבון היומית, כ-16% מקצובת הברזל ו-40% מקצובת האבץ.

אז אילו הם אבות המזון החשובים הנמצאים בבשר ההודו ומה תפקידם?

 

החלבון: בשר ההודו הוא מקור לחלבון בעל ערך ביולוגי גבוה – חלבון איכותי המורכב מחומצות אמינו חיוניות, אבני הבניין של החלבון. חומצות אמינו אלו דרושות לבניית שרירים והגוף אינו יכול לייצר אותן בעצמו, ולכן עליו לקבל אותן דרך המזון.

 

השומן: בשר ההודו הוא אחד מסוגי הבשר הדלים ביותר בשומן, ובמיוחד החזה. מעט השומן המצוי בבשר ההודו ניתן להסרה בקלות לפני הבישול. מרבית השומן הנמצא בבשר ההודו הוא שומן בלתי רווי שצריכתו מומלצת למניעת מחלות לב וכלי-דם.

 

המינרלים: 

בשר ההודו מכיל מינרלים הנחוצים לגדילה והתפתחות ולתפקוד תקין של הגוף:

ברזל: הברזל נקשר לחלבון ויוצר המוגלובין הנחוץ להובלת החמצן לאברי הגוף. ברזל שמקורו בבשר נספג במערכת העיכול בצורה יעילה יותר בהשוואה לברזל שמקורו במזונות מהצומח.

אבץ: בעל תפקיד חשוב ביצירת החלבונים הבונים את השרירים, הוא משתתף בריפוי פצעים, ונחוץ לגדילה והתפתחות.

מגנזיום: מסייע לתאי הגוף בניצול אבות המזון: פחמימות, שומנים וחלבונים.

סלניום: נמצא בכמות גדולה בבשר ההודו. מונע חימצון ומגן על תאי הגוף בפני הרס.

 

הויטמינים:

בשר ההודו הוא מקור לויטמינים חשובים מקבוצת ,B מרבית הויטמינים שבבשר אינם נפגעים לאחר בישולו.

ויטמין  :B12חשוב לגדילה תקינה וחיוני למניעת אנמיה.

ניאצין: נחוץ לבריאות העור, מערכת העיכול ומערכת העצבים.

ויטמין B6: דרוש לפעילות תקינה של מערכת העצבים, מסייע בשמירה על בריאות העור ומערכת העצבים.

 

 

אנרגיה (קלוריות)

חלבון גרם

שומן גרם

ברזל מג'

מגנזיום מג'

אבץ מג'

סלניום מיקג

ויטמין B12 מקג

ניאצין מג'

ויטמין B6 מג'

ח. שומן רוויות, גרם

ח. שומן חד בלתי רוויות, גרם

ח. שומן רב בלתי רוויות, גרם

בשר הודו אדום, בשר בלבד, לא מבושל

111.0

20.5

2.7

1.0

24.0

2.5

21.5

2.0

5.5

0.4

0.9

0.8

0.7

בשר הודו אדום, צלוי נאכל ללא עור

167.0

27.0

6.0

1.3

26.0

3.4

31.1

1.6

6.7

0.4

1.7

2.0

1.7

בשר הודו חזה, בשר בלבד, לא מבושל

111.0

24.6

0.6

0.8

29.0

1.3

23.4

0.7

10.3

0.8

0.2

0.1

0.1

בשר הודו, חזה, צלוי עם שמן סויה

132.0

26.7

1.8

0.8

25.3

1.4

25.6

0.5

7.3

0.7

0.4

0.4

0.8

 
הנתונים עבור 100 גר' בשר

ע"פ נתוני תוכנת צמרת, 2016