חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עוף טבעי מהמשק – עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה

כל הסיבות לבחור בעוף
שגדל ללא אנטיביוטיקה

בשנים האחרונות גוברת בעולם המודעות לשמירה על בריאות. יותר ויותר צרכנים שואפים לקבל החלטות חכמות יותר, וגם חברות המזון מדגישות את היתרונות הבריאותיים של מוצריהן. אולם, בחירה בריאה לא באה לידי ביטוי רק בבחינת הערכים התזונתיים והמרכיבים, וחשוב גם לשים לב לתהליך שעבר המוצר עד שהגיע למדף הסופר. כשבוחרים מוצרי בשר לדוגמה, מתחזקת ההבנה שחשוב לבחור מוצרים שגודלו בתנאים טבעיים ככל הניתן, וללא שימוש באנטיביוטיקה ותרופות אחרות, אבל לא רבים יודעים ממה בדיוק נובע הצורך הזה.

מומחים מזהירים שככל שהשימוש באנטיביוטיקה ברחבי העולם יהיה רחב יותר, בקרב בעלי חיים ובני אדם כאחד, כך יגבר הסיכון שיתפתחו חיידקים עמידים שעלולים לגרום למחלות שקשה לטפל בהן. הבנה זה הובילה גם את ארגון הבריאות העולמי (WHO) לפרסם מסמך אזהרה שלפיו "יש הוכחות ברורות להשלכות שליליות על בריאות האדם, עקב התפתחות חיידקים עמידים הנובעים משימוש באנטיביוטיקה בחיות למאכל".

השינוי הגדול שנוצר בעקבות הפחתת השימוש באנטיביוטיקה

"בהערכה גסה, כ-70 אחוזים מהאנטיביוטיקה המיוצרת בעולם לא מופנת בכלל לרפואת האדם, אלא לטיפול בבעלי חיים", מסביר גלעד איילי, וטרינר המלווה את גידול העופות בחברת עוף טוב, "ולדעת רוב החוקרים, הטיפול הרב באנטיביוטיקה בתעשיית הבשר תורם להתפתחות עמידות מוגברת". לדבריו, לכולנו יש את האחריות לפעול, כל אחד בתחומו, להפחתת השימוש באנטיביוטיקה.

בעוד שלמטרה זו יש חשיבות חברתית כלל-עולמית, צמצום השימוש באנטיביוטיקה גם משפיע באופן ישיר על מי שרוכש בסופו של דבר את המוצרים. "על פי ה-CDC (המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן), כשבעלי חיים מטופלים באנטיביוטיקה, יש יותר סיכוי שהם יישאו חיידקים עמידים, ואז הצרכנים עלולים להיות חשופים אליהם בעצמם", אומר איילי.

בעולם כבר התגייסו – ישראל עדיין מאחור

בעולם, העניין בגידול וצריכה של עופות ללא אנטיביוטיקה הולך וגובר. העולם בכלל וארה"ב בפרט הולכים לכיוון של אי שימוש באנטיביוטיקה וגידול עופות ללא אנטיביוטיקה. באירופה מדובר במדיניות שהתווה האיחוד האירופי בינואר 2006 להפסקת השימוש בזרזי גדילה אנטיביוטיים. זוהי גם המוטיבציה המרכזית של ארגון הבריאות העולמיWHO-World Health Organization) ), כפי שעולה מכנס שנערך בלונדון בפברואר 2014. האיחוד האירופי מגדיר גידול ללא אנטיביוטיקה ופיקוח הדוק על מתן אנטיביוטיקה כטיפול בתחלואה על פי הצורך.

ישראל, לצערנו, עדיין לא שם. בישראל אין תקנות של משרד הבריאות המתייחסות לגידול ללא אנטיביוטיקה, ולכן רוב החברות אכן משתמשות באנטיביוטיקה בגידול העופות שלהן. שימוש לא נכון באנטיביוטיקה קיים בענף הלול בישראל והוא כולל בין היתר מתן זרזי גידול אנטיביוטיים, טיפול אנטיביוטי במינון יתר או טיפול אנטיביוטי מניעתי בזמן שהעופות בריאים. שימוש לא נכון זה תורם רבות להתפתחות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, חיידקים שאינם מושפעים כלל מן התרופה האנטיביוטית ויכולים לגדול ולהתרבות בנוכחותה. מקור העמידות לאנטיביוטיקה הוא שינוי גנטי (מוטציה) בחיידק עצמו. עמידות זו של חיידקים לתרופות היא תכונה תורשתית. כך, חיידקים מעבירים תכונה זו בצורה אנכית לצאצאים שלהם, ומרגע שחיידקים עמידים מצויים אצל בעלי חיים, הם יכולים לעבור בקלות גם לבני אדם.

"עוף טוב" מובילה מהלך של גידול עופות ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים ושימוש ב-100% רכיבים טבעיים, המתאפשר בשל היותה אינטגרציה חקלאית, בעלת שליטה ואחריות מלאות כבר משלב התזונה ואופן הגידול.

 

שאלות ותשובות - עוף טרי

אנו ב"עוף טוב" מאמינים בגידול ללא אנטיביוטיקה, מאמינים שזה המוצר הטוב והנכון הן ברמת הצריכה האישית והן ברמת הסביבה, יחד עם זאת  הבנו שלצרכנים שונים צרכים שונים  ורצון ויכולת לשלם מחירים שונים, לכן החלטנו לצד העופות ללא אנטיביוטיקה לגדל עופות רגילים.

עוף טוב רואה את עצמה כחלק מהסיפור הישראלי. כחברה הדואגת "להאכיל" את עם ישראל חשוב לה לפנות לכלל האוכלוסייה ולתת מענה לכל דרישה.

לצרכנים שונים העדפות שונות. ועל מנת להתאים לכלל הצרכנים ייצרנו שתי סדרות. אנחנו מתחילים לשווק גם מוצרי עוף רגילים וזאת על מנת להתאים לצרכנים נוספים. כשם שיצרני ביצים משווקים גם ביצי חופש וגם ביצים רגילות.

כן. המוצרים יימכרו בתצורה קפואה ומצוננת. המוצרים הקפואים יימכרו באריזות הכחולות.

אנו בעוף טוב מאמינים שעדיף לגדל ולצרוך עוף "ללא אנטיביוטיקה". יחד עם זאת, אנו מבינים שמחירי העוף "ללא אנטיביוטיקה" אינם מקובלים על כל אחד ולכן החלטנו להוסיף חלופה.

לא. עוף "ללא אנטיביוטיקה" יימכר רק כמוצר ארוז

העוף השלם הטרי שמיוצר ע"י החברה אינו משווק בתפזורת כחלק מפרוטוקול של החברה לגידול ללא אנטיביוטיקה.

מוצרי עוף טוב מעוף שגדל "ללא אנטיביוטיקה" יהיו ארוזים באריזה המוכרת והאהובה. מוצרי העוף הבסיסיים יהיו מסומנים באריזה חדשה.

ככל שתהיה דרישה מצד השוק תמיד נספק מוצרי עוף  "ללא אנטיביוטיקה" , כמובן שבהתאם לדרישות וצרכים של רשתות השיווק.

מאז 2016 'עוף טוב' מיישמת בהצלחה פרוטוקול לגידול עופות "ללא אנטיביוטיקה" בכלל מוצריה. למוצרי העוף הטרי של החברה יתרונות בריאותיים רבים והם מחזיקים בין היתר בסימון התזונתי הירוק המסייע לצרכן בבחירת מזונות בריאים וגולמיים. כעת, נתחיל לשווק במקביל סדרה רגילה.

מעת לעת נעדכן את רשימת החנויות המוכרות "עוף ללא אנטיביוטיקה" באתר.